Min Strøm

Min Strøm er en app der du kan følge med på ditt strømforbruk time for time, finne planlagte utkoblinger, se informasjon om feil i vårt nett og hjelpe oss med å rapportere inn feil eller relevante observasjoner

Slik får du Min Strøm:

Alle nettkunder i området til Romsdalsnett kan få Min Strøm- appen. Knytning til kunde går via mobilnummer, så mobilnummeret må være riktig. Dette kan du selv sjekke eller endre via Min side

 
  1. Åpne en vanlig nettleser og gå til adressen: rom.minstrøm.com

  2. Legg til app på hjemskjerm (hvordan vises på skjermen)

  3. Åpne app på hjemskjerm

  4. Legg inn mobilnummer

  5. Man får en SMS med en kode, legg inn kode

  6. Du skal da være inne!

  7. Ved utfordring, se video i bunnen av denne siden

 Spørsmål og svar

  • Se instruks lengre opp på siden eller video nederst på siden

  • Alle nettkunder innenfor Romsdalsnett sitt område. Knytningen går på mobilnummer, så ditt mobilnummer må være knyttet til anlegget. Dette kan man endre inne på https://kundenett.rauma-energi.no/

  • Ditt mobilnummer må være knyttet mot det aktuelle anlegget. Det er kraftleverandør som er ansvarlig for kundeinformasjon, så for å få dette endret må du kontakte din kraftleverandør. Hvis mobilnummer er riktig og du fortsatt ikke får opp anlegget må du kontakt kundeservice hos oss.

  • Vi har valgt en app som ikke ligger på Google Play eller App Store. Fordelen med dette er at vi kan få en app som er raskere å oppdatere og enklere å vedlikeholde. Vi slipper også problematikk når programvaren til mobilen blir oppdatert.

    • Forbruk fordelt på time, uke, måned eller år

    • Dine makstimer

    • Din produksjon (for produsenter)

    • Oversikt over feil i vårt nett

    • Mulighet for å varsle oss om feil

    Vi har også en rekke funksjonaliteter som er under utvikling og som kommer fortløpende

  • Foreløpig kan du dessverre ikke det. Dette er under utvikling. Du kan se komplett fakturahistorikk via Min Side: https://kundenett.rauma-energi.no/

  • Ja, det kan man. Hvis man går på Forbruk vil man se makstime for vist intervall. Videre får man en fin timesoversikt hvis man går på Måned og huker av på “Vis detaljer”. Ønsker man å se makser måned for måned, går man på Forbruk og Innsikt

  • Nei, skal man se sanntidsforbruk må man ha utstyr koblet til HAN-porten på måleren. Dette tilbyr ikke vi som nettselskap.

  • I toppen av appen står adressen på anlegget som blir vist nå. Trykk på adressen og man får en nedtrekkvisning hvis man har flere anlegg

  • Det vi viser på fremsiden i appen er spotpris fra Nordpool uten avgifter. Dette er helt uavhengig av hvilke kraftleveranse du har. For informasjon om kraftleveransen, må du ta kontakt med din kraftleverandør.

  • Adressen til Min Strøm inneholder ø, det er kjent at noen routere kan ha den feilen at den ikke takler nettsider med æ, ø eller å. Prøv å skru av wifi og test på mobilnettet.

  • Ikke foreløpig. Nå ser du kun status om HAN porten er åpen eller stengt. Vi jobber med å få på plass løsning for at kunde selv kan gjøre dette. Inntil dette er på plass må man benytte skjema på: https://www.romsdalsnettas.no/kundeservice

 

En liten video som viser hvor raskt det går å få Min Strøm (på Apple)